Forord | Kontakt

Olsen Banden
Store Lærreder

Biografmuseet's Mission
Fra Bornholm til Skagen, Todd-AO er sagen: Læs om 70mm og Cinerama med de store knivskarpe billeder og fantastiske magnetlyd
• Artikler, nyheder og billeder fra den danske biografhistorie
• Alle læsere er inviteret til at skrive deres historie om oplevelser i de danske biografer

Indhold | Opdateret
Ris & Ros | Ansvar

Åbnet 1. januar 2005

Copyright © 1985 - 2070 "biografmuseet.dk". Alle rettigheder forbeholdes.

Besøg in70mm.com om 70mm film, Cinerama og alle de store filmformater

in70mm.com

Biffen lukker, flytter og genåbner
"Biffen" i Aalborg Lukkede 14. Maj 2009

Tilbage til forsiden
Skrevet af: BiffenDato: 14.05.2009
Torsdag d. 14. maj er det sidste chance for at se film i Biffen på Strandvejen. Vi lukker ned efter sidste forestilling, for at gøre klar til indflytningen i Nordkraft, hvor vi har første forestilling d. 6. juni 2009. Indflytningen i Nordkraft fejrer vi med en Re-premiere på den Oscarbelønnede film "Mine aftener i Paradis".

Læs mere her:

Biffen på Biografmuseet

”Biffen” lukker, flytter og genåbner
Biffen, Aalborg

Symfonien, Aalborg

Til Frankrig efter ønskefilmen

"Året Igennem Børfjord" Danmarks 70mm Premiere i Biffen, Aalborg

Internet link:

Den hyggelige stemning fra Biffens café flytter vi selvfølgelig med. Ja – rent faktisk bliver der nu plads til meget mere af den. Fordelt på to hyggelige etager er der caféborde og små sofa-kroge, hvor du kan slappe af og nyde en kop kaffe, og med tiden en sandwich, suppe, hjemmebagt kage eller andet godt fra det lille køkken.

Du kan også gå på det trådløse net – eller hvad med at gå på opdagelse i bøger om alverdens film. Biffen har nemlig fået doneret en større samling af filmbøger – og det betyder at vi etablerer vores helt eget filmbibliotek, hvor du kan gå på opdagelse i litteratur om små og store film fra Danmark, USA, Europa og Asien. Udstillingen med kameraer og andet filmudstyr flytter selvfølgelig med – vi har så meget i gemmerne, at der er rigeligt til at fylde caféen med nostalgiske smalfilmsfremvisere, magnet-optagere, lysmålere og andre tekniske himstre-gimser.

I de tre biografsale kommer der helt nye, bløde stole. På bageste række er der to-personers-sofaer. Salene indrettes med meget stejlt gulv, så du har frit udsyn til lærredet – om du så sidder bag H. C. Andersen.

Filmlærrederne kommer til at gå fra væg til væg og bliver buede, som det er nu i Biffen og alle sale får handicap-venlige adgangsforhold. Med tre sale får vi mulighed for, at præsentere endnu flere film og vi vil kunne give filmene et endnu længere liv i byen. Vi vil byde på skæve arrangementer med Film og Jazz, Film og Musik, Film og Debat, Re-premiere på filmen du ikke fik set, Brunch og Film og Baby i Biffen vil blive genindført.

Vi glæder os meget til at flytte ind i de nye omgivelser og håber at I publikummer vil tage det nye sted til jer og hjælpe os med at gøre det rigtigt hyggeligt.

Gå: tilbage - op
Opdateret mandag, 08 marts 2010 12:20:38