En sexet, sej, smilende, skotte fylder 80!

Skrevet af: -Dato: 06.08.2010
Klik på billedet for at se en forstørrelse

Pressemeddelelse
3. august 2010

En sexet, sej, smilende, skotte fylder 80!

CinemaxX hylder den 25. august legenden Sean Connery med at vise to af filmhistoriens største oplevelser, i en kvalitet som ligger langt over den der tidligere er set.

Manden, der risikerede livet i hendes majestæts tjeneste hele seks gange i rollen som James Bond fylder 80 år den 25. august 2010.

Som en hyldest til mega stjernen, hvis appeal og succes er steget proportionalt med antallet af grå hår, kan publikum opleve Sean Connery som den cool, charmerende og sexede agent i "Goldfinger" fra 1964 – den absolut fuldendte Bondfilm, samt i rollen som Chicago-politimanden Jimmy Malone i den udødelige klassiker "De Uovervindelige"; en rolle der indbragte Connery både en Oscar og en Golden Globe for sin præstation.

Begge film er mesterligt nyrestaureret og kan for første gang opleves digitalt på landets største lærreder samt nyeste og bedste HD-udstyr.

"Goldfinger" vises i alle 3 CinemaxX-biografer d. 25/8 kl. 18:30
"De Uovervindelige" vises også i alle CinemaxX-biograferne d. 25/8 kl. 21:00

Kommer her i Teatret

Internet link:

Goldfinger

The Bank of England mistænker den suspekte internationale dealer Auric Goldfinger for at ville ødelægge verdensøkonomien og pudser Agent 007 på sagen.

Den charmerende James Bond står nu, i samspil med sin kære Aston Martin (der belejligt er udstyret med indbyggede maskingeværer, røgslør, og katapultsæde), ansigt til ansigt med en af historiens værste skurke i århundredes forbrydelse. I kampen om at forhindre Goldfingers ondsindede og listige plan, udsættes han for store farer som blandt andet dødbringende bowler hatte og ikke mindst nærkontakt med Goldfingers personlige pilot, den sexede Pussy Galore, som han tager et par hurtige fald med.

Bag om filmen:

På trods af at mange af filmens locations er amerikanske, satte Sean Connery aldrig fod i USA under optagelserne. De scener, hvor han befinder sig på det amerikanske kontinent, blev optaget på Pinewood Studios i London. Dette, fordi Sean Connery på samme tid var i gang med optagelserne til Alfred Hitchcocks ’Marnie’.

"Goldfinger" var en stor økonomisk satsning, idet budgettet til denne film var mere end dobbelt så stort som de to første Bond-film tilsammen, men en satsning der viste sig at bære frugt. "Goldfinger" blev den hidtil hurtigst indtjenende film i filmhistorien, og indtog endda en plads i Guiness Rekordbog for denne bedrift.

Som et lille kuriosum kan det nævnes at det i "Goldfinger" var første gang publikum oplevede en laser stråle på film. I det originale manus, var den kendte dramatiske scene centreret omkring en rundsav, men man besluttede at et sådan billede var passé.

Længde: 110 min.
Cencur: T.o. 15
Dansk biograf premiere: 26. December 1964

De Uovervindelige (The Untouchables)
If you’re afraid of getting a rotten apple, don’t go to the barrel – get it off the tree!

Det er en medrivende, voldsom og overvældende skildring af Capone, den mafiaboss som styrede Chicago i forbudstiden i 1920’erne, og manden, Agent Elliot Ness, som svor på hans fald.

I en klassisk konfrontation mellem det gode og det onde ser vi Robert de Niro som gangsterverdenens konge al Capone, en pur ung Kevin Costner som FBI-agenten, Eliot Ness, og Sean Connery som Malone, den erfarne politibetjent, som lærer Ness, hvordan man besejrer mafiaen: ”Skyd hurtigt og skyd først”.

Men det er ikke nemt at bekæmpe mafiaen, når gangsterkonger har politiet i sin hule hånd… når de er uovervindelige!

"De Uovervindelige" er et sandt mesterværk som gav Sean Connery både en Oscar og en Golden Globe for bedste bi-rolle, og som bare skal ses på det store lærred!

Spillelængde: 109 min.
Censur t.o. 15