Kulturbiografen Frysehuset, Holbæk

Skrevet af: Kulturbiografen Frysehuset. Foto: Thomas Hauerslev Dato: 12.12.2012
Opdateret: 22.10.2022
En stolt direktør Jesper Nielsen åbnede Kulturbiografen Frysehuset den 11.12.2012 for et indbudt publikum. Dagen før havde der været premiere for alle stole og biografsponsorer.

Den 12. december åbner Holbæks nye biograf "Kulturbiografen Frysehuset" på det gamle havneområde. Havnen's gamle virksomheder er efterhånden lukket alle sammen og den gamle industrihavn er ved at bliver omdannet til områder, hvor byens borgere kan samles om fælles aktiviteter i fremtiden.

• Gå til åbningsgalleriet Kulturbiografen Frysehuset, Gallaåbning

En af de første virksomheder, der åbner dørene, er byens nye 4-sals biograf "Frysehuset", der slår dørene op ved en gallaåbning den 11. december i overværelse af byen borgmester, sponsorer,  representanter for kultur og fritid og mindst èn dansk filmstjerne i skikklse af Nikolaj Coster Valdau. Den store gallaforpremieredrama bliver "Jagten" af Thomas Vinterberg.

Kulturbiografen Frysehuset, Holbæk

Åbningsgalleri Kulturbiografen Frysehuset, Gallaåbning

Biografer på biografmuseet.dk

Biograferne i København 1904 – 2020

København Omegn Biografer

Biografmuseet.dk's liste over alle biografer i Danmark

Biografmuseets biografhistoriske kalender. Vigtige datoer og begivenheder i biografhistorien

Skuespiller Nikolaj Coster Valdau klipper 35mm filmen over, og erklærer Kulturbiografen Frysehuset for åbnet.

"Frysehuset" bliver udstyret med den nyeste digitale filmfremvisningsteknik, der kan lyse de store flade lærreder op med de store filmeventyr fra Hollywood. De fire biografer udstyres med lyd fra Dolby Laboratorierne, højttalere fra JBL og 500 nye luksusstole fra norske Skeie. Ja, der bliver rigtigt kælet for publikum derude i provinsen. Den store foyer udstyres naturligvis med billetsalg, kiosk, cafe osv. Fra foyeren bliver der udsigt til vandsiden af byen.

Kulturbiografen kommer til at koste mere end 20 millioner kroner, så alle sponsorer har været meget velkomne. Blandt andet er alle stolene "solgt" til sponsorer - og der er næsten udsolgt. De fire biografsale er også sponseret. Hele byen's erhversliv har bakket op omkring de nye biografer. Det er ejerkredsen bag byens eksisterende biograf "Grand", der står bag den nye biograf, og projektet har været mange år undervejs. Nu er det endeligt lykkedes at komme igang, og de glæder sig til de nye omgivelser. "Frysehuset" bliver Holbæk's fjerde biorgraf efter  Kinoteatret, Grand og Det Ny Kino. Biografmuseet.dk ønsker tillykke og ser frem til premieren.

Opdateret mandag, 01 januar 2024 18:16:59